HILVERSUM KANSRIJK VOOR DE TITEL

Het campagneteam is hoopvol gestemd, dat binnen enkele weken aan de criteria van de landelijke Stichting Fairtrade Gemeente kan worden voldaan.  Natuurlijk kunnen er nog steeds winkels, bedrijven, organisaties en verenigingen bij de campagne aanhaken, maar dan moeten ze daar wel wat voor doen. Ook de mediastad krijgt de titel niet cadeau. De stand van zaken medio maart is, dat er voldoende supermarkten, giftshops en winkels uit overige branches kunnen worden meegeteld. Wel zou de Horeca nog wat nadrukkelijker vertegenwoordigd kunnen worden.

Het maakt een sterke indruk, als bij de aanvraag gewezen kan worden op grotere aantallen winkels en bedrijven dan het vereiste minimum. Dus bedrijven die op de eigen werkvloer fairtrade gecertificeerde koffie en thee (of cacao) gebruiken zijn nog steeds welkom en kunnen de aanvraag extra ondersteunen door zich te melden. Dat geldt trouwens ook voor bedrijven en organisaties die maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel hebben staan.  Winkels en bedrijven die de fairtrade normen niet halen, maar wel meewerken aan het bestrijden van wereldproblemen en dat laten zien door het voeren van de keurmerken MSC, FSC, Made By of  FairWear  kunnen dus gewoon actief meedoen. Dat geldt ook als de duurzaamheidskeurmerken van de Rainforest Alliance, UTz of EKO op de artikelen zijn afgedrukt.

Share this article:

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp