Het Kernteam, dat nog steeds in de slag is om Hilversum de titel te bezorgen, is gestart met een nieuwe actie. Het is natuurlijk niet toevallig, dat dit in deze periode gebeurt. Van 6 tot 14 mei is er weer volop aandacht voor de voorjaarseditie van de landelijke fairtradeweek. Dan wordt iedereen weer eens even nadrukkelijk aangespoord om producten te gebruiken die via eerlijke handel ons land zijn binnen gekomen. In de Oranjekrant, die in Hilversum in grote oplage is verspreid, werd de FAIRTRADE HERO geïntroduceerd. Bedrijven, verenigingen en maatschappelijke organisaties die zich nog niet eerder bij de campagne hebben aangesloten, kunnen zich zo’n heldenstatus natuurlijk niet laten ontgaan. Accountantskantoor Meester & Kuiper, Notea notariskantoor, audicien Schoonenberg, reisbureau TUI, de Bethlehemkerk, Bosman GGz Polikliniek, KRO-NCRV participeerden naast vele anderen al eerder in de campagne. Maar … er kunnen natuurlijk altijd nieuwe helden aansluiten.